Tuesday, April 27, 2010

Tengahari Ni Aku Goreng Kacang Dan..

Ikutkan hati malas aku nak masak hari ni walaupun perut aku lapo gila. Pagi tadi dahlah tak sarapan, Ummi tak masak pagi ni, penat menolong orang kenduri tak hilang lagi. Tapi kesiankan Nurin yang lapar kugagahi juga ke dapur memasak nasi dan macam biasa le kicap manis sebagai kuahnya. 
Pastu aku goreng kacang panjang dan ikan kecik-kecik 5 ekor (selar kuning kot he..he..tak mengenal ikan aku ni, biasanya Ummi goreng celop tepung ikan ni). Makanlah aku dua beranak dengan lahapnya, seperti biasa Nurin akan puji aku, " bestnya aboh masak" hehe..

Erm..pernah makan ni tak, orang Tenganu panggil Rojak Kateh pasal dibuat daripada kaki lembu macam sup gear box tu, tapi ni yang bahagian sendi-sendi tu. Kuah dia ada yang masam dan ada gak yang manis. Makanan tradisi ni....lalalalala.. sedap di makan begitu saja...

*p/s - n3 ptg semalam punya tp bokband dah kena teroter, dah tengah malam cuba baru dapat upload gambo.

11 comments:

  1. >>____<<


    cool arr bro.
    hahahha n nurin cute n bijak.
    n sayur tu nampak cam ada cili
    nurin makan ke? woohohoho


    ((Wa x makan pedas. cess))

    ReplyDelete
  2. sodappp
    dah lama x msak.. x bleh nk ddk tegak sgt huhuu
    jeles2

    ReplyDelete
  3. Frodo : thank bro..nurin makan sayur jer..hehe...nanti aku singgah blog lu.

    Maiyah : samalah kita, bukannya boleh duduk tegak pun, senget kiri,senget kanan, kebanyakkan masa sandar je. Demi keluarga kita kena kuatkan semangat supaya mereka tak down biarpun sesakit mana tubuh kita.

    ReplyDelete
  4. salam arol

    ikan selar kuning tu pak itam sekali ngap je sekor hehehe

    rojak kateh tu nmpk sedap hehehe

    bak semangkuk hehe

    ReplyDelete
  5. Pak Itam : W'salam, hehe sekali ngap je rangup macam keropok...

    Rojak kateh mmg sedap pak itam hehe..

    ReplyDelete
  6. Bravo Bro..kuat kan semangat..duk senget ker duk tegak ker..janji tekak boleh isi..lauk tu tak kira la..asal ada...balun jer...

    ReplyDelete
  7. thank cik kak...balun jer..

    ReplyDelete
  8. salam sahabat..
    terer gak aok memasak yek?
    kalau koi makan jer la terernya
    hu hu

    ReplyDelete
  9. w,salam...skill masa bujang masih bersisa lagi..hehe..

    ReplyDelete
  10. Salam Arol,
    lama tak pekena rojak katih nie... terliur rasanya... hehehe

    ReplyDelete
  11. @Atikah

    haha...tiap kali tengok gambar ni pun terliur saya dibuatnya..

    ReplyDelete