Wednesday, April 21, 2010

Akhirnya Aku Berjaya Mengubah Nama Author Kepada Signature



Terima kasih pada Msue kerana sediakan tutorial ni...

Kenapa aku excited sangat, hehehe...macam tajuk n3 ni lah akhirnya berjaya jugak aku setelah berhempas pulas berguling-guling kat atas katil, penat kepala aku dok mikir nak buat menda ni walaupun dah ikut sebijik-sebijik macam tutorial tu.

Kalau yang dah terer tu ok ler, tapi macam aku ni boleh mereng dibuatnya bila asyik tak jadi je..

Kalau nak cuba boleh ler try, tapi kalau tak jadi jangan marah aku...hehe...

1. Login ke Blogspot .

2. Klik Layout - pilih edit HTML(jangan lupa tandakan pada Expand Widget)

3. Cari kod di bawah(Guna F3 @ CTRL+F untuk mudahkan pencarian).



4. Pada bahagian highlight tu, tukarkan dengan kod signature (contoh macam kat bawah). Kod signature boleh dapat kat sini.



Note: aku copy dan pastekan semua kod tu.

Jangan tanya aku macam-macam ek, aku try and error je ni, tapi aku punya ok.

5. pastu tu jangan lupa preview, kalau ok bolehlah save template

terima kasih sekali lagi pada Msue.

8 comments:

  1. Salam,
    Eh... baru perasan, rumah dh cat baru... siap ada signature lagi tu...

    ReplyDelete
  2. Wah Arol..satu penemuan baru ni..kawan pun nak terai juga nih..tq kongsi

    ReplyDelete
  3. salam...
    kalau rajin berziarah kat blog memang banyak ilmu baru yang kita dapat...

    ReplyDelete
  4. Atikah: w,salam.
    hehe..dah banyak kali repair umah nie..bak kata En Kamal Alan Nathan saya budak baru belajar...
    Sign tu cuba-cuba je..

    ReplyDelete
  5. Maiyah: thanx..pecah kepala nak buat menda ni..tu la gatal jari sangat.

    ReplyDelete
  6. relevan: tu lah tengok orang lain punya macam best je..

    ReplyDelete
  7. pak long: betul tu pak long. banyak sungguh ilmu yang boleh kita dapat dalam dunia blogging ni..

    ReplyDelete