Friday, April 23, 2010

Dua-Dua Pun Aku Suka..

Berger ni memang aku suka makan tapi kadang-kadang aje, kalau rajin buat sendiri, tapi biasanya beli kat kedai lagi mudah kot...alkisahnya semalam kami pergi tapaw set berger ni sorang satu kat order puan tu, Nurin yang cakap (drive thru) sorang satu, konon2 nak selebrate besday nurin (hehe..sebenarnya aku yang nak makan pasal tertengok iklan dalam HM petang semalam). Cuma makanan ni tak bagus sangat pasal banyak kolesterol...hehe..mandai2 je aku.
Yang ni nasi kerabu makanan tok nenek kita tradisional zaman - berzaman. Aku memang suka ni, biasanya hari jumaat kalau Ummi pergi pasar tani aku kirim ni le untuk bekpes. Kalau bubuh budu lebih lagilah ummm...nya.

Moral of the n3, yang baru dilayan, yang lama tetap tidak dilupakan.





*p/s=malam ni buat majlis bakar2 ayam, sotong, udang sempena ulangtahun Nurin yang ke-4 semalam. Kesian dia nak sambut besday dengan kek ada api kata dia. Oklah dik, kita buat setakat yang mampu je ok. Panggil sepupu sepapat je.



Love you n' Ummi.


7 comments:

  1. Jaga Pemakanan Bro..tppppppsesekali tu belasah jer..hepi Belated Birthday tu Nurin Yer...

    ReplyDelete
  2. salam..
    dah lama ambo tak makey nasik kerabu....

    ReplyDelete
  3. Eye-nee: hehe..isteri saya pun marah sebenarnya makan menda ni cik kak..tapi sekali-sekali belasah je lah..
    thank...kalau ada masa jemputler kerumah malam ni hehe..

    ReplyDelete
  4. Pak Long: w'salam. nasi kerabu best boleh makan bila2 masa je. Saya pun makan kalau time orang pergi pasar tani je. Kalau tempat lain rasa macam tak best plak..huhu.

    ReplyDelete
  5. salam from Makkah..

    salam arol

    wahhh..bestnayer tengok nasi kerabu tuh...bagi cl sikit boleh ka..?

    waslam

    ReplyDelete
  6. Manzlie: w'salam..Alhamdullillah sampai jugak orang Mekah kat blog saya, hehe..memang best. Kalau boleh pos memang saya poskan..hehe...

    ReplyDelete
  7. Farra: terima kasih datang ke blog saya. nanti saya singgah sana.

    ReplyDelete