Monday, March 29, 2010

Hari Ni Aku Di Rumah Aku..

Pagi ni lepas nurin pergi tadika rasa bosan plak..biasanya aku bantai tidur le tapi pasal semalam dah tidur awal lepas tengok AF, mata pun keras semacam je. Terpaksa le layan tenet hehehe...alasan.

Oh.. sebelum terlupa nak cerita pasal petang sabtu tu kami bertolak kol 4 lebih dari umah mak, pastu ambik ayah su dan su kat umah han nak tumpang balik ke kertih. Kami pun sembang2 le pasal pengalaman ayah su sekelamin pergi UK kat anak dia, lama tu tak silap aku 4 bulan lebih.

Anak perempuan dia buat Phd kat Imperial College London (pergi sepasang plus satu - si suami kerja dengan CIMB, anak dia nurin jugak nama sama umur dengan anak aku) dah final year tu yang lama ayah su pergi, niatnya nak balik bersama tapi katanya hal anak dia belum settle lagi, so terpaksa la ayah su balik dulu sekelamin. Sebenarnya ini kali kedua diorang pergi, first dulu masa mula2 anak dia sampai sana. (aku ni bila le nak dapat merasa main snow kat london huahuahua...)



Best jugak dengar citer main2 snow pastu pergi jalan2 kat Norway, naik keretapi laju ke Paris, 6 jam naik kereta ke Manchester, Liverpool, North York, Kedai Dato' Jimmy Choo (ambik gambar aje kata dia nak beli tak mampu, satu beg paling murah harga 800 pound hehehe..). Aku tanya gak napa tak beli jersi MU masa pergi stadium MU..45 Pound selai kata dia, mana nak ada duit..haha..best..best..best..citer ayah su ni..citer pasal ikan salamon pun ada..polis London yang strict, cctv kat traffic light, pastu kisah ayah su hantar cucu pergi tadika, yang ni best pasal naik bas free. Di UK orang2 tua 60 tahun ke atas dan pesara dapat free bila naik bas..yang lawaknya ayah su kata pihak sekolah siap nak buat satu kelas bahasa inggeris pada penjaga yang tak pandai speaking..lantaklah ayah su, asal bahagia sudah.



Satu info menarik yang aku dapat dari cerita ayah su ni ialah berkaitan pelajar yang masih dalam pengajian semester (bukan time cuti semester) tidak dibenarkan pergi melancong, maknanya ponteng adalah sesuatu yang sangat di larang..kisahnya mereka sekeluarga disoal pihak imigresen di Paris sedangkan masa tu anak dia belum cuti semester lagi. Nasib baik boleh lepas kata ayah su..teruk le juga kena lecture kata dia..

begitulah lebih kurang kisah percutian ayah su sambil diselang seli dengan cerita kisah pampasan tanah aruah tok yang ada dengan amanah raya sekarang.

(ayah su ni pak sedara bini aku, adik kepada aruah mak mertua aku, diorang 3 beradik je, la ni tinggal dia sorang aje yang masih hidup, sedih aku tengok masa mak mertua aku meninggal, menangis ayah su yalah mana tak nye kakak dia dua beradik meninggal selang 2 minggu)..

Sembang punya sembang kami sampai hampir kul 8 malam. Drop ayah su kat umah dia kami pun balik umah.

Malam tu pas makan nasi ngan lauk kenduri tu, masing2 landing atas toto depan tv layan AF8 plak. Tak sempat abis AF umie ngan nurin dah terbongkang pun, aku maintain lagi pasal nak tengok criminal mind lu sampai pukul 12.30 am. Pastu layan tenet jap, boring plak rasa hari2 bukak menda yang sama je, dah lekat tabiat pulak dah..ishh..ish..ish.. dah tak larat apalagi tidur le..

Pagi Ahad macam biasa la nurin malas nak pergi tadika, ngantuk lah, sakit kaki lah alasan dia..hehehe..tapi umie dia takda bagi can punya, kena la pergi sekolah gak. Aku apalagi sambung tido ler..

Tunggu nurin balik kol 12 lebih, pastu layan borak2, pastu macam biasa la nurin nak tengok cerita upin ipin lah, awan dania lah..layan je lah..



Petang macam biasa umie balik kerja kalau tak OK, KO hehehe...

Cerita seterusnya sambung kat atas hahaha...aku chow dulu nanti nurin balik nak sembang2 anak beranak plak....bye..

Ok lah sampai sini je..sakit pinggang dah nih..

No comments:

Post a Comment