Saturday, March 27, 2010

Hari Ini Aku Di Rumah Mak..



Aku kena tinggal lagi, semua orang pergi kenduri kawin rumah sepupu isteri aku (ngah han). Apa kena mengena ngan tajuk n3 ni. hehe..sebenarnya dah dua hari aku balik umah mak(sebenarnya rumah abah aku yang buat, tapi mak yang dapat nama hehe...biasa le anak2 selalu sebut nama mak dulu kan).



Petang Khamis lepas kerja kami terus chow balik Gong Badak lebih kurang kol 5.15 dari kerteh. Perjalanan lancar je sampai umah mak kol 7.30 pm. Mak abah ada termasuklah adik bongsu aku diana ngan suami serta dirah anaknye umur setahun lebih (adik tinggal ngan mak).

Malam tu nurin (anak aku) suka sangat main dengan dirah sampai lupa nak tido, maklumler jarang2 jumpa. Aku layan pesbok pastu layan tenet skit terus tidur. Tapi aku suka layan tenet pakai broadband kat umah mak ni pasal signal dia bagus, lancar jer. Kalau kat umah aku macam biskut je 3g/hsdpa ni kejap ada kejap takda...

Petang Jumaat Long n the geng datang (anak 4 orang, setahun sorang huahua), laki dia kerja kat offshore. Long aku ni cikgu. Anak sulong pompuan sarah 6 tahun, hazim 5, ah ah 4 (sama umur ngan anak aku) dan haziq 3.

Apalagi geng ni kalau datang atok mesti pening punya (pasal tu atok suka lepak dalam bilik sorang2 layan diri hehehe...agakku org tua mmg mcm tu la kot tensen kalau dengo sora bising2 ni),, hahaha..habis umah macam kapal pecah. Nurin pun tumpang sekali, bukan main suka dia ada geng (maklumler tunggal)..sampai kol 1 tengah malam pun berlari lari lagi.

Tinggal sorang lagi anak sedara aku yang tak datang umaira 11 bulan, umah dia dekat aje tapi abah dia (adik aku) tu kerja malam so siang dia tidur le..lagi siang tadi pergi open interview kat UMT..beribu orang datang kata dia kat tepon..takpa la lain kali boleh jumpa.

Pagi ni budak2 ni sambung lagi pecah kapal, atok membebel kata dah 4 kali mop lantai tapi masih kotor lagi. Nenek macam biasa la cool ngan cucu2 ni kadang2 je naik angin hahaha....

Tengahari ni semua orang semua pergi kenduri. Tinggallah aku sorang2 kat umah ni terkulat2..Long terus balik pas kenduri, aku plak petang karang balik le ke Kerteh....

Lupa plak nak cite, aku ada sorang lagi adik lelaki Lee aka Bob tapi duduk kat genting sempah sana. Bujang lagi masih mencari huahuahua...he's my buddy and my best friend..

Adik beradik semua kawin lambat tapi dia paling lambat ni...hehehe..

Okay lah macam panjang plak N3 ni, patutler rasa penat semacam je..banyak menda nak tulis tapi lain kali lah....

No comments:

Post a Comment