Wednesday, March 14, 2012

Sepupu Sepapat

Apa yang paling menggembirakan bila zaman cuti sekolah dulu-dulu ialah bila dapat balik kampung, sungguh meriah rasanya. Saudara mara kebanyakannya akan berkumpul di rumah aruah Atok dan aruah Wan di Janda Baik. Itu kisah dulu-dulu.

Sekarang ni kebanyakan sepupu sepapat semuanya dah berkeluarga jadi masing-masing akan berkumpul dirumah mak bapak masing-masing membawa anak ataupun pergi bercuti Malaysia ke mana-mana.

Tapi bagi aku sama aje cuti sekolah ke cuti apa-apa pun tetap aje kat rumah tak kemana-mana. Hanya berlegar-legar dalam rumah je. Entah sampai bila pun aku tak tau.

Kesian jugak aku kat Nurin, cuti sekolah tak pernah merasa berjalan-jalan, sekadar bemain-main dirumah sorang diri. Semalam sepupu-sepupunya ada datang singgah dalam perjalanan balik ke KT dari Bentong. Aku pasti perasaan yang sama dapat dirasai oleh Nurin apabila dapat berkumpul bersama-sama, dapat bermain sehingga lupa makan..alangkah indahnya... 

10 comments:

  1. salam abg arol, lama x tgk nurin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..hari tu ada datang kat mesyuarat.

      Delete
  2. salam abg ngah...teringat pulak dulu2 waktu kitaorg kecik ade pic abg ngah dukung adek ikah duduk atas moto :D...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..yeke..abg ngah ada lg gambo ko dgn nome kecik2 dulu..

      Delete
  3. sure Nurin hepi sgt kan Rol....nak buat mcmmana ko tak terdaya kan...semoga Nurin memahami....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sgt2 hepi, kalau balik umah nenek suka sgt dia..

      Delete
  4. insyaAllah DIA akan kurniakan beberapa kelebihan lain kepada nurin atas beberapa keadaan tak dapat dinikmati sepenuhnya sama seperti kanak2 lain.
    sekurang2 nurin bahagia punya keluarga yang sangat baik.
    semoga aRoL sabar dan tabah selalu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank makcik.shima..alhamdullillah nurin jenis yang suka bercakap, terhibur dengar celotehnya..Moga dia selamat dunia akhirat.

      Delete
  5. Moga aRoL dan family sabar dan tabah selalu :)

    ReplyDelete